نوشته شده توسط : پارس اتیلن

اهداف مدرسه هوشمند

چشم انداز یک سیستم مدرسه هوشمند یک مدل آموزشی است که مولفه های اساسی آموزش را یکپارچه می کند: محتوا و نحوه دریافت و ارائه یادگیری.

در نهایت، مدارس هوشمند باید نیروی کار تحصیل کرده با مهارت های مناسب برای پیشرفت در عصر اطلاعات ایجاد کنند.

در نتیجه، مدارس هوشمند باید کل کودک را توسعه دهند و فرصت هایی را برای آنها فراهم کنند تا مهارت های فکری، اجتماعی، عاطفی و فیزیکی خود را توسعه دهند.

با اجرای یک سیستم مدرسه هوشمند، مربیان می توانند یادگیری را افزایش دهند و در عین حال مشارکت دانش آموزان را افزایش دهند، فرهنگ همکاری را ترویج کنند و محیطی حمایتی ایجاد کنند.

پارادایم جدید آموزش مستلزم مشارکت والدین، دانش آموزان و گروه های اجتماعی است. مدارس باید پاسخگوی خانواده ها باشند، اما این نیاز به چیزی بیش از ارائه یک برنامه درسی کلاسی دارد.

ایجاد روابط مشارکتی با گروه های اجتماعی برای ارتقای فضای یادگیری و مدرسه حیاتی است. چهارمین انقلاب صنعتی فن آوری های جدید را وارد آموزش می کند.

این انقلاب نقش های جدیدی را برای مدارس ایجاد می کند که نیاز به بازتعریف دارد. محیط های آموزشی توسط محیط های مبتنی بر وب شکل خواهند گرفت.

در سیستم مدارس هوشمند، یادگیری فراگیر خواهد بود. مدارس باید خود را با تغییرات سیستمی و رویکردهای آموزشی جدید وفق دهند تا همگام شوند.

با شتاب گرفتن انقلاب صنعتی چهارم، نیاز به نقش رهبری جدید مدرسه بسیار مهم است. انطباق با محیط جدید و اجرای روش‌های یادگیری جدید نیازمند رهبری کارآمدتر مدرسه است.

مزایای سیستم مدرسه هوشمند

مدارس هوشمند از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته برای ارائه تجربیات یادگیری ترکیبی بهتر برای دانش آموزان استفاده می کنند.

این فناوری‌ها به طور گسترده‌تری در آموزش استفاده می‌شوند، زیرا دانش‌آموزان شروع به ترجیح تجربیات یادگیری تعاملی بر روش‌های سخنرانی سنتی کرده‌اند.

در نتیجه، مدارس هوشمند فراتر از کلاس های درس با رایانه هستند. آنها می توانند با افزایش همکاری بین دانش آموزان و معلمان و افزایش اثربخشی آموزش به موفقیت دانش آموزان کمک کنند.

با استفاده از هوش مصنوعی و فن‌آوری‌های کلاسی فراگیر، مدارس هوشمند می‌توانند دانش‌آموزان کند تر را به طور مؤثرتری هدف قرار دهند و به آنها در کلاس پویا تر کنند.

یک کلاس درس هوشمند به دانش آموزانی که مشکل دارند کمک می کند تا با سرعت خودشان یاد بگیرند و از جلوه های بصری برای به یاد ماندنی تر کردن مفاهیم استفاده می کنند.

با اطلاعات بسیار زیادی که به صورت آنلاین در دسترس است، یک مدرسه هوشمند به دانش آموزان اجازه می دهد یادداشت برداری کنند و در زمان واقعی یاد بگیرند.

با استفاده از این فناوری، دانش آموزان دیگر مجبور نیستند کتاب های درسی سنگین حمل کنند. علاوه بر این، معلمان می توانند ارائه ها و اسناد را آسان تر ایجاد کنند.

معلمان دسترسی بهتری به اطلاعات خواهند داشت و می توانند از آن برای تقویت یادگیری دانش آموزان استفاده کنند.

این به معنای زمان بیشتری برای یادگیری است. و این فرصت عالی برای والدین و مربیان است تا به دانش آموزانی که کند تر هستند کمک کنند تا موفق شوند.

پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند

پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند مستلزم تعهد برای تحول آموزش است. فناوری جزء حیاتی یادگیری است، اما معلمان باید در استفاده و اجرای صحیح آن آموزش ببینند.

علاوه بر تجهیز مدارس به جدیدترین فناوری، مربیان باید از LMS پیشرفته استفاده کنند، برنامه های درسی را توسعه دهند و دانش خود را در مورد محتوای الکترونیکی مختلف بهبود بخشند.

کارگاه‌های فشرده می‌تواند به معلمان کمک کند تا مهارت‌های خود را در استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای تقویت یادگیری و تدریس بهبود بخشند. 

برای اجرای یک سیستم مدارس هوشمند، مناطق باید پاسخگوی نیازهای خانواده ها باشند و آنها را در یک فرآیند مشارکتی مشارکت دهند.

این بدان معنا نیست که مدیران باید تمام روش های سنتی تعامل با جوامع و جوامع مدرسه را کنار بگذارند. در عوض، آنها باید ظرفیت همکاری با گروه های مختلف را توسعه دهند.

چالش های پیاده سازی سیستم مدارس هوشمند

یکی از بزرگترین موانع اجرای مدارس هوشمند کمبود منابع کامپیوتری برای برخی مدارس است. پیدایش رایانه برای دانش‌آموزان و معلمان یک راحتی بزرگ است، اما برای بسیاری از خانواده‌ها می‌تواند گران باشد.

یک کامپیوتر می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد، اما دانش‌آموزان با فناوری قدیمی ممکن است خود را گیج کنند. چالش دیگر سرعت پیشرفت فناوری جدید است.

مدارس باید زیرساخت های جدید بسازند، زیرساخت های قدیمی را ارتقا دهند و تاسیسات اصلی را ارتقا دهند. علاوه بر این، مدارس در مناطق روستایی ممکن است به بودجه اضافی نیاز داشته باشند.

چالش دیگر در سیستم مدارس هوشمند نیاز به منابع مالی و انسانی بیشتر با مهارت های فنی است. این به معنای مدیریت نیازهای فردی مدرسه و استعدادهای کارآفرینی معلمان و مدیران است.

سیستم های مدارس هوشمند برای کمک به مدارس برای بهبود عملکرد خود توسعه یافته اند. نرم افزار اختصاصی مدیریت مدرسه می تواند به ساده سازی عملیات کلاس درس و از بین بردن دردسرهای مرتبط با دریافت حقوق، تولید گزارش و ثبت با کاغذ کمک کند.

علاوه بر این، نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند می تواند ارتباط منظم با والدین را تسهیل کند. جمع آوری دستی داده ها دشوار و زمان بر است و نیاز به نظارت دقیق بر رویه های مختلف اداری دارد. مدارس هوشمند باید با نیازهای در حال تغییر دانش آموزان و کارکنان سازگار شوند.

مدرسه تمام هوشمند چه هدف هایی را دارد؟

  • توسعه نسلی خلاق و مسلط بر تکنولوژی های مدرن
  • پرورش قدرت معنوی، ذهنی دانش آموزان
  • ایجاد شیوه مشارکت جمعی دانش آموزان
  • ایجاد تغییراتی در روش های یادگیری بر اساس خلاقیت و افزایش قدرت تفکر
تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه سنتی

مدارس هوشمند از بسیاری جهات با مدارس سنتی تفاوت دارند و برخی از برجسته ترین تفاوت های آنها عبارتند از:

استفاده از فناوری: مدارس هوشمند به شدت به استفاده از فناوری در فرآیند آموزش و یادگیری متکی هستند، در حالی که مدارس سنتی عمدتاً به روش‌ها و تکنیک‌های سنتی مانند کتاب‌های درسی، تخته سیاه، کاغذ و خودکار متکی هستند.

تعامل و مشارکت: مدارس هوشمند تعامل و مشارکت مؤثر دانش‌آموزان را در فرآیند یاددهی و یادگیری تشویق می‌کنند، در حالی که مدارس سنتی تمایل دارند از روش‌های آموزشی پیشگیرانه استفاده کنند که تعامل و مشارکت فعال دانش‌آموزان را تشویق نمی‌کند.

محیط یادگیری: مدارس هوشمند با محیط یادگیری پیشرفته و متنوعی که بر فناوری های مدرن و نوآورانه تکیه دارد مشخص می شود، در حالی که مدارس سنتی بر محیط یادگیری سنتی تری مبتنی بر روش های تدریس سنتی متکی هستند.

پشتیبانی و راهنمایی: مدارس هوشمند ابزارها و فناوری‌های بسیاری را ارائه می‌کنند که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا عملکرد تحصیلی خود را بهبود بخشند و حمایت و راهنمایی لازم را برای آنها فراهم می‌کنند، در حالی که مدارس سنتی ممکن است فاقد این نوع حمایت و راهنمایی باشند.

زمان و مکان: مدارس هوشمند به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند در هر زمان و مکان با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه یاد بگیرند، در حالی که مدارس سنتی فقط اجازه یادگیری در کلاس‌های درس و در زمان‌های معین را می‌دهند.

ارزشیابی و دستورالعمل: مدارس هوشمند و مدارس سنتی در نحوه دریافت ارزشیابی و دستورالعمل های دانش آموزان متفاوت هستند.

مدارس هوشمند ارزیابی مستمر و بازخورد فوری را به دانش آموزان ارائه می دهند و همچنین به آنها کمک می کنند تا اشتباهات را شناسایی کنند و دستورالعمل های لازم برای غلبه بر آنها را ارائه دهند، در حالی که مدارس سنتی ارزشیابی دوره ای و دستورالعمل های کلی را ارائه می دهند که همیشه نیازهای هر دانش آموز را به صورت جداگانه برآورده نمی کند.

همکاری و ارتباط: مدارس هوشمند همکاری و ارتباط بین دانش‌آموزان، معلمان و جامعه آموزشی گسترده‌تر را تشویق می‌کنند، جایی که اطلاعات، ایده‌ها و منابع به راحتی رد و بدل می‌شوند، در حالی که مدارس سنتی ممکن است فاقد این نوع همکاری و ارتباطات باشند.

مجتمع آموزشی پیشرو

برای اولین بار در ایران با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکانمان را در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ایجاد نموده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمان است همواره پیشگام بوده ایم.

تماس با ما

تلفن:

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 



:: برچسب‌ها: مزایای سیستم مدرسه هوشمند , تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه سنتی , مجتمع آموزشی پیشرو , مدرسه هوشمند پیشرو , اهداف مدارس تمام هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

طراحی و اجرای دیوار سبز در دکوراسیون داخلی

تصور کنید که در یک فضای سبز قدم می زنید. شما در حال تنفس در هوای تازه از تمام گیاهان اطراف خود هستید.

اما شما در طبیعت بیرون نیستید. شما در یک مرکز خرید هستید! تا سال 2050، 66 درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند.

با افزایش شهرنشینی، میزان فضای سبز در شهرها کاهش می یابد. طراحان شهری و معماران در حال یافتن راه‌هایی برای سبزتر کردن ساختمان‌ها هستند تا به مردم در شهرها کمک کنند تا طبیعت را تجربه کنند.

یکی از راه های سبزتر کردن ساختمان، دادن نمای سبز یا دیوار سبز به آن است.

نماهای سبز چیست؟

در برخی از ساختمان ها، گیاهان بالارونده روی کل دیوار کشیده می شوند. گیاهان در پایه دیوار ریشه می گیرند تا نمای سبز را ایجاد کنند.

امروزه، نماهای سبز را بر روی انواع ساختمان‌های یک شهر، از خانه‌ها گرفته تا ساختمان‌های اداری مرتفع می‌بینید.

دیوارهای سبز چیست؟

دیوارهای سبز که به آنها باغ عمودی یا دیوارهای زنده نیز می گویند، نوع جدیدتری از دیوارهای گیاهی هستند. گیاهانی که در نماهای سبز رشد می کنند در پایه دیوار ریشه دارند.

اما روی دیوارهای سبز، گیاهان مستقیماً در دیوار کاشته می شوند.

انواع اصلی دیوار سبز

  • سیستم های پانلی
  • سیستم های نمدی
  • سیستم های ترلیس
سیستم های پانلی

سیستم های پانل از پانل های دیواری با گیاهان از پیش کاشته شده استفاده می کنند. پانل ها به طور مستقیم بر روی دیوار یک ساختمان با استفاده از یک ساختار پشتیبانی نصب می شوند.

سیستم های نمدی

سیستم های نمدی از یک محیط رشد با جیب های نمدی استفاده می کنند که گیاهان را در آن قرار می دهید. لوله های پلاستیکی از دیوار عبور می کنند و نمد را مرطوب نگه می دارند تا گیاهان بتوانند رشد کنند.

سیستم ترلیس

در سیستم داربست، گیاهانی که در ظروف رشد می‌کنند، در این روش از میله های چوبی یا فلزی است که برای حمایت از گیاهان بالا رونده طراحی شده است استفاده می شود.

این سیستم شبیه به نمای سبز است، با این تفاوت که گیاهان در گلدان ریشه دارند نه در زمین.

برخی از مزایای دیوار سبز چیست؟

دیوارهای سبز فواید زیادی دارند. اول از همه، آنها به تمیز کردن هوایی که تنفس می کنیم کمک می کنند. مانند همه گیاهان، گیاهان در دیوارهای سبز فتوسنتز می کنند.

یعنی از نور خورشید، آب و دی اکسید کربن برای تولید اکسیژن و قند برای انرژی استفاده می کنند. این فرآیند دی اکسید کربن مضر را از هوا حذف می کند و اکسیژنی را که برای تنفس نیاز داریم آزاد می کند.

گیاهان همچنین دارای توانایی طبیعی برای پاکسازی هوا با جذب آلاینده ها و مواد شیمیایی سمی هستند. آنها این کار را از طریق سوراخ های میکروسکوپی در برگ های خود به نام روزنه انجام می دهند.

میکروارگانیسم ها (موجودات زنده بسیار کوچک) که روی و داخل گیاهان زندگی می کنند نیز می توانند به پاکسازی هوا کمک کنند.

آنها این کار را با شکستن مواد شیمیایی سمی و رهاسازی آنها در جو به شکلی که کمتر مضر است انجام می دهند.

دیوارهای سبز می توانند مزایای روانی نیز داشته باشند. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور مرتب طبیعت را می بینند یا از پنجره مدرسه یا دفتر خود درختان می بینند، احساس شادی بیشتری دارند.

مردم تمایل دارند ظاهر ساختمان هایی را که شامل عناصر طبیعی هستند، به جای آجر یا بتن خالی ترجیح دهند. 

دیوارهای سبز نیز می توانند در هزینه صرفه جویی کنند. به عنوان مثال، هزینه های تهویه مطبوع ساختمان اگر دارای دیوار سبز باشد کمتر خواهد بود.

تهویه مطبوع به انرژی زیادی نیاز دارد. پس دیوار سبز به معنای کاهش قبوض آب و برق است!

اثر جزیره گرمایی شهری چیست؟

همانطور که شهرها متراکم تر می شوند، گرمتر نیز می شوند. این به دلیل فرآیندی به نام اثر جزیره گرمایی شهری است.

ساختمان های جدید در یک منطقه کوچک شلوغ می شوند. بتن در این ساختمان ها می تواند مقدار زیادی گرما را ذخیره کند. این گرما به مرور زمان در هوا آزاد می شود.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که بین سال‌های 2051 تا 2080، در بسیاری از شهرهای کانادا میانگین سالانه حداقل چهار برابر بیشتر از روزهای 30 درجه سانتی‌گراد مشاهده می‌شود.

این به دلیل گرمایش جهانی و اثر جزیره گرمایی شهری است. دیوارهای سبز می توانند به حل این مشکل کمک کنند.

آنها با جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بتن، سایه ای از نور خورشید و مناطق خنک اطراف ایجاد می کنند. دیوارهای سبز همچنین می توانند از طریق تبخیر و تعرق به کاهش دمای هوای اطراف کمک کنند.

تبخیر و تعرق ترکیبی از دو فرآیند مختلف است: تبخیر و تعرق. تبخیر تبدیل آب مایع به بخار آب است. تبخیر آب از سطح برگ گیاهان انرژی را از محیط اطراف می گیرد.

از آنجایی که گرما نوعی انرژی است، انرژی گرمایی در اطراف دیوار سبز کاهش می یابد. در نتیجه دما پایین می آید.

تعرق در اصل نحوه تنفس گیاهان است. آب مایع از طریق گیاه عبور می کند. با خروج از روزنه در برگ های گیاهان به بخار آب تبدیل می شود.

تعرق از همان اصول تبخیر استفاده می کند. تبدیل آب مایع به بخار آب باعث حذف گرما از محیط اطراف می شود. این باعث کاهش دمای کلی می شود.

آیا دیوارهای سبز نقطه ضعفی دارند؟

دیوارهای سبز نیاز به نگهداری منظم دارند. به طور متوسط در هر متر مربع 50 بوته دارند. این یعنی نیاززیاد به باغبانی است! حفظ دیوارهای سبز حاوی خاک با چالش های دیگری همراه است.

بزرگترین چالش حفظ خاک در دیوار است. با رشد گیاهان، خاک از بین می رود. گیاهان نیز باید تعویض شوند زیرا بزرگتر می شوند و دیگر روی دیوار قرار نمی گیرند.

با دیوارهای سبز داخلی، زهکشی نیز می تواند یک مشکل باشد. اگر سیستم های مناسب در محل قرار نگیرند، ممکن است گیاهان آب زیادی دریافت کنند.

آبیاری بیش از حد می تواند منجر به کپک زدن یا پوسیدگی ریشه گیاهان شود. ریشه های پوسیده می توانند گیاه را از بین ببرند.

اگر سیستم آبیاری به درستی نصب نشود، می تواند باعث آسیب آب به خود دیوار نیز شود. نصب دیوارهای سبز نیز هزینه بر است.

این دیوار سبز را به یک کالای لوکس تبدیل می کند. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که مزایای کلی آنها بیشتر از هزینه اولیه نصب است.

جمع بندی ...

با شهرنشینی جهان، ما باید راه های جدیدی برای آوردن مزایای طبیعت به شهرها پیدا کنیم. یکی از راه های انجام این کار، رشد بیشتر دیوارهای سبز است.

آنها به مردم در شهرها کمک می کنند تا دوباره با طبیعت ارتباط برقرار کنند و در سایه آرامش پیدا کنند.

گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز از پیشتازان معماری بر مبنای علم روانشناسی می باشد؛ که حاصلِ فعالیت گروهی و گرد هم آمدنِ مهندسین مجرب و متعهد و نیروی کار ماهر و دلسوز می باشد.

تماس با ما

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

 منبع: https://interior-designer.ir/

 



:: برچسب‌ها: دیوار سبز یا دیوار زنده , انواع دیوار سبز , پوشش گیاهی مناسب برای دیوار سبز , طراحی و اجرای دیوار سبز , Green Wall ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

داستان آمینا گروپ

 

آمینا گروپ، مجموعه ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در زمینه تبلیغات در فضای مجازی، طراحی، سئو (بهینه سازی)، پشتیبانی وبسایت همراه با مدیریت پیچ اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی همگام با ارائه خدمات متعهدانه و با کیفیت آغاز نمود و در مدتی کوتاه به یکی از گزینه‌های محبوب طراحی وب در میان مشتریان خود تبدیل شد.

در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، آمینا‌گروپ گامی موثر در راستای رسیدن به اهداف خود برداشت و شرکت خود را با عنوان آرامش گستران مینا ثبت کرد. 

هم اکنون با تکیه بر دانش فنی و تجربه طولانی توانسته ایم پیشتاز در ارائه خدماتی با پشتیبانی حرفه ای شویم.

ما خانواده جوان، همدل و متعهد هستیم که با پشتکار بسیار بسیار در تلاشیم به نتیجه ای هدفمند دست پیدا کنیم.

همچنین با پایبندی به اخلاقیات، آرامش را برای مشتریان در طول مسیر رسیدن به اهدافشان، خلق نماییم.

خدمات آمینا گروپ

مجموعه خدماتی که آمینا‌گروپ ارائه می دهد به شرح زیر است:

  • تهیه محتوا (Content Development)
  • طراحی سایت (Web Design)
  • طراحی گرافیک (Graphic Design)
  • بهینه سازی سایت (SEO)
  • تبلیغات در فضای مجازی (Online Advertising)
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی (Social Media Management)
  • خدمات بین المللی (International Services)
  • مشاوره تخصصی (Consultation)
  • تبلیغات در اپلیکیشن ها

خانواده آمیناگروپ همواره در تلاش است تا با استفاده از روش های روز دنیا سطح کیفی خدمات خود را ارتقا و به روز نگه دارد.

همچنین دائما در حال مطالعه برای ایجاد نواوری و گسترش الگوریتم های منحصر به فرد خود در زمینه سئو و اینستاگرام است.

درحال حاضر آمینا گروپ ۰ تا ۱۰۰ کلیه فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ را بر اساس دانش فنی خود برعهده دارد. موفقیت در شبکه‌های اجتماعی با مدیران ما در آمینا امکان پذیر است.

با سپردن مدیریت صفحات اینستاگرام، لینکدین و توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به آمینا، با انتشار محتواهای بصری و متنی جذاب مخاطبان را به سوی خود جذب کنید.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

 منبع: https://amina-group.com/

 



:: برچسب‌ها: شرکت آرامش گستران مینا , آمینا گروپ , خدمات آمینا , عالیت‌های دیجیتال مارکتینگ با آمینا , تبلیغات در فضای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

نکات مهم در انتخاب مدرسه فرزندانتان

 روزهای باز و بازدید از مدارس

اکثر مدارس حداقل یک روز در سال که در آن می توانید با مدیر مدرسه، معلمان و دانش آموزان و همچنین سایر والدین دیدار و گفت گو کنید را برگزار می کنند.

بسیاری از مدارس همچنین فرصت هایی را برای والدین فراهم می کنند تا در ساعات عادی مدرسه از آنها بازدید کنند.

بسیاری از اطلاعاتی که برای تصمیم گیری نیاز دارید را می توانید به صورت آنلاین یا در بروشورها پیدا کنید، اما مواردی مانند امکانات زمین بازی وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید شخصاً آنها را ببینید.

 مدیریت مدرسه و امکانات

چشم اندازی که مدرسه برای آینده خود دارد و اینکه آیا به نظر می رسد خوب مدیریت شده است را در نظر بگیرید.

آیا قوانین به وضوح بیان شده، مثبت و به خوبی اجرا می شوند؟ آیا دانش آموزان تشویق می شوند که در رهبری مدرسه مشارکت کنند؟

آیا والدین تشویق می شوند تا در تدوین سیاست های مدرسه مشارکت کنند؟ نقش مدرسه در جامعه محلی چیست؟ مدرسه از چه امکانات و منابع منحصر به فردی برخوردار است؟

 آیا برنامه های قبل یا بعد از مدرسه موجود است؟ فناوری در کلاس به چه روش هایی استفاده می شود؟ آیا مدرسه روی امکانات جدیدی سرمایه گذاری می کند که در طول تحصیل فرزند شما مورد استفاده قرار می گیرد؟ خط مشی کامپیوتر مدرسه چیست؟

 برنامه درسی و فعالیت های گروهی

اولین قدم شما این است که نکات دقیق برنامه درسی مدرسه و مهارت هایی را که فارغ التحصیلان آن به آن شهرت دارند، در نظر بگیرید و اینکه آیا اینها با نقاط قوت و علایق منحصر به فرد فرزند شما همخوانی دارد یا خیر.

همچنین ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که آیا فعالیت های گروهی به راحتی در روال خانواده شما قرار می گیرد یا خیر.

آیا می خواهید فرزندتان به اردوها یا سفرها و برنامه های خارج از مدرسه دسترسی داشته باشد؟ آیا مدرسه شما را تشویق می کند که در برنامه های مدرسه شرکت کنید؟ کدام زبان ها ارائه می شوند؟

 ارزش ها و آموزش

آیا دیدگاه ها و اعمال دینی و فلسفی مدرسه با شما یکی است؟ اخلاق و رفتار اجتماعی چگونه آموزش داده می شود؟ معلمان چگونه با قلدری برخورد می کنند؟ سیاست انضباطی مدرسه چیست؟

آیا مشاور یا پرستار در محل حضور دارد؟ آیا صمیمیت و احترام واقعی بین دانش آموزان و معلمان وجود دارد؟ آیا روش های آموزشی مدرسه با استعدادها، نقاط قوت و علایق فرزند شما همسو است؟

انتظارات مدرسه چیست؟ چگونه مدرسه تک تک دانش آموزان را نظارت و گزارش می دهد؟ اگر در مورد پیشرفت فرزندتان نگرانی دارید، معلمان چقدر در دسترس هستند؟ آیا انجمن اولیا و مربیان فعال وجود دارد؟

عملکرد تحصیلی

مدرسه در کدام رشته ها بهترین نتایج خود را ثبت می کند و در مقایسه با سایر مدارس منطقه چگونه رتبه ای دارد؟ آیا مدرسه تمایل دارد بچه ها را به جریان های علمی یا حرفه ای هدایت کند؟

سیاست های مدرسه در مورد کودکان تیزهوش یا با نیازهای ویژه چیست؟ آیا مدرسه از نظر فکری رقابتی است؟ چه درصدی از دانش آموزان مدرسه به دانشگاه می روند؟

 محیط مدرسه

مزایای اندازه مدرسه چیست؟ مدرسه چقدر چند فرهنگی است؟ آیا برنامه های حمایت مدرسان برای کمک به دانش آموزان جدید وجود دارد؟

شهرت بیرونی دانش آموزان چیست؟ آیا فرزند شما به اندازه کافی به چالش کشیده خواهد شد؟

 با فرزندتان صحبت کنید.

قبل از اینکه برای پرسیدن سوالات و کسب اطلاعات در مورد مدارس مختلف بیرون بروید، ابتدا باید فرزند خود را بررسی کنید. 

هنگامی که ویژگی های شخصیتی، نقاط قوت و ضعف فرزند خود را در نظر بگیرید، به وضوح خواهید دید که چیزهای خاصی وجود دارد که یک مدرسه باید برای فرزند شما فراهم کند تا بتواند مؤثرتر و شادتر یاد بگیرد.

ارتباط دو طرفه

وقتی صحبت از تصمیم گیری می شود، معلمان چگونه با والدین و دانش آموزان تعامل می کنند تا آنها را درگیر کنند؟ پیشرفت و ارزیابی فرزندتان چگونه به شما گزارش می شود؟

آیا انجمن اولیا و مربیان وجود دارد؟ چند نفر از والدین فعال هستند؟ آیا مدرسه برای ارائه طرح‌های درسی و تکالیف فقط به معلم متکی است یا یک وب‌سایت یا بستر ارتباطی نیز وجود دارد که دانش‌آموزان و شاید والدینشان را قادر می‌سازد تا به برنامه‌های درسی، گزارش‌های پیشرفت و تکالیف خانه دسترسی داشته باشند؟

یک اندازه برای همه مناسب نیست.

به یاد داشته باشید که بهترین مدرسه ای است که به کودک شما آموزش صحیح و محیطی می دهد که در آن به یک متفکر،  خلاق وفردی انتقادی تبدیل شود، دوست پیدا کند، احساس امنیت کند و پیشرفت کند.

بنابراین بهترین مدرسه ممکن است برای فرزند دیگری متفاوت باشد.

دبستان پیشرو بهترین مدرسه در تهران

دبستان پیشرو به عنوان یک مدرسه و مرکز آموزشی با سوابق درخشان در این عرصه برجسته ظاهر شده است و استانداردهای جدیدی را برای برتری تحصیلی و توسعه کلی تعیین می‌کند و همچنین با ایجاد برنامه‌های متنوعی برای تبادلات فرهنگی و اجتماعی به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد تا در معرفی فرهنگ‌ها، زبان‌ها و سنت‌های مختلف مشارکت کنند. این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان به مسائل جهانی و اجتماعی بیشتر علاقه‌مند شوند و نقشی فعال در جامعه بپذیرند.

تماس با ما

تلفن:  

   ۷۷۷۰۲۴۳۱

   ۷۷۸۷۸۸۰۰

 

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 



:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه تهران , اهداف بهترین مدارس تهران , دبستان پیشرو بهترین مدرسه در تهران , پارک علم , هنر و خلاقیت , اهداف مدارس برتر ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

فضاهای سبز چیست؟

 

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، فضاهای سبز «تمام زمین های شهری پوشیده از پوشش گیاهی از هر نوعی هستند».

این شامل درختان خیابان، باغ ها، پارک ها، محوطه سازی اطراف ساختمان ها، زمین های ورزشی، تخت های گل، حوضچه ها، ورودی های سبز، بام های سبز، گیاهان فردی و غیره می شود.

فضاهای سبز مزایای مالی بلندمدت و همچنین منافع اجتماعی و زیست محیطی را به همراه دارد. فضاهای سبز می توانند بر سلامت جسمانی انسان تأثیر مثبت بگذارند.

پوشش گیاهی مواد شیمیایی را حذف می کند و ذرات معلق، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن را از هوا فیلتر می کند.

آلودگی صوتی که می تواند با ایجاد استرس به رفاه عمومی افراد آسیب برساند، از طریق فضاهای سبز کاهش می یابد.

گیاهان صدا را منحرف می کنند، که ممکن است آرامش را برای ساکنان مجاور ایجاد کند. سایر فواید سلامت جسمانی را می توان با تماشای طبیعت، بودن در آن یا نزدیک بودن به آن ایجاد کرد.

در یک مطالعه  اخیر نتایج نشان داده که افرادی که با طبیعت تعامل دارند، احساس انرژی بیشتری دارند. در مطالعه ای بر روی بیماران بیمارستانی، افرادی که به پنجره ای با دید درختان اختصاص داده شده بودند، به داروهای مسکن کمتری نیاز داشتند، سریع تر بهبود یافتند و سریع تر از آنهایی که پنجره نداشتند یا فقط دید دیوار آجری داشتند، مرخص شدند.

باغ های شفابخش در کلینیک های پزشکی بزرگ در سراسر جهان در حال افزایش هستند. علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روان را می توان با افزودن فضای سبز نیز بهبود بخشید.

مسائل مربوط به سلامت روان می تواند منجر به از دست دادن شغل، از دست دادن ارتباط با همسالان، دوستان و خانواده، بی ثباتی در محل سکونت و مسائل مربوط به اجرای قانون شود.

با حفظ سلامت روان از طریق فضاهای سبز می توان از این موقعیت های منفی جلوگیری کرد. فضاهای سبز با امکان اجتماعی شدن، انسجام جامعه، ایجاد رابطه و ایجاد مهلت برای افرادی که در معرض استرس هستند، بر سلامت روان تأثیر مثبت می گذارد.

این فضاها همچنین افراد را به پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری تشویق می کند که به کاهش استرس و افسردگی کمک می کند.

قرار گرفتن در معرض فضای سبز می تواند خلاقیت، بهره وری و عملکرد را افزایش دهد. فضاهای سبز به مبارزه با گرمای شهری کمک می کنند، موضوعی که از طریق شهرنشینی رو به رشد و حذف پوشش طبیعی زمین در حال افزایش است.

مسائل گرما جوامع را آزار می دهد و منجر به مشکلات دیگری مانند افزایش آلاینده های هوا، خطر بیماری یا مرگ و میر در جمعیت های مستعد و افزایش مراجعات به بیمارستان در زمان گرمای شدید می شود.

فضاهای سبز می توانند سایه ایجاد کنند، تابش خورشید را منحرف کنند و به جو رطوبت اضافه کنند. رنگین پوستان بیشتر در معرض گرما هستند.

آسیب پذیری گرما به میزان احتمال آسیب پذیری فرد در دوره های هوای گرم است. در ایالات متحده، میزان مرگ و میر در طول موج گرما در جوامع اقلیت بیشتر است.

بین سال‌های 2005 تا 2015، بیماری‌های مربوط به گرما برای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار 67 درصد، برای اسپانیایی‌ها 63 درصد و برای سفیدپوستان 27 درصد افزایش یافته است. این موضوع مختص آمریکا نیست.

در استرالیا، 37 درصد از افرادی که در طول موج گرما به دلیل بیماری های ناشی از گرما در بیمارستان بستری شده اند، در استرالیا متولد نشده اند، حتی اگر تنها 25 درصد از جمعیت شهر در خارج از کشور متولد شده اند. در بریتانیا، جوامع اقلیت چهار برابر بیشتر در مناطق آسیب پذیر از گرما زندگی می کنند.

علاوه بر مزایای اجتماعی، فضای سبز برای محیط زیست نیز مفید است. آنها به حیوانات اجازه می دهند تا با خیال راحت در محیط های شهری حرکت کنند و همچنین سرپناهی فراهم می کنند.

این به تنوع زیستی کمک می کند و به گونه ها اجازه می دهد در مناطقی که در غیر این صورت نمی توانستند رشد کنند. گیاهان غذایی را پرورش می دهند که حیوانات و انسان ها به طور یکسان می توانند بخورند.

فضای سبز همچنین به جذب کربن با جذب یک درخت در هر سال 25 کیلوگرم CO2 کمک می کند. در مواقع بارندگی شدید، فضاهای سبز نیز می توانند آب را برای تغذیه گیاهان جذب کنند و به کاهش رواناب آب طوفان کمک کنند.

در خارج از محیط‌های شهری، این امر با جنگل‌های حرا دیده می‌شود که جریان آب را کند می‌کنند و از خطوط ساحلی در هنگام طوفان محافظت می‌کنند.

ایجاد فضاهای سبز

فضاهای سبز را می توان در انواع مختلف فضا ایجاد کرد، از جمله زمین های خالی که کم استفاده هستند یا کاملاً بلااستفاده هستند.

دولت، سازمان‌های غیرانتفاعی یا نهادهای خصوصی می‌توانند این قطعات زمین را خریداری کرده و تا زمانی که قوانین منطقه‌بندی اجازه دهد، آنها را به فضای سبز تبدیل کنند.

جلب حمایت جامعه برای پروژه های جدید فضای سبز می تواند مقامات محلی را تشویق کند تا از این پروژه ها حمایت کنند.

این را می توان از طریق پخش کمپین ها و طومارها، برنامه های آموزشی و رویدادهای عمومی، ایجاد مشارکت با سازمان ها و دریافت پوشش رسانه ای انجام داد.

فضاهای سبز را می توان به خانه خود اضافه کرد تا کیفیت هوای داخل خانه را بهبود بخشد و سلامت روان را تقویت کند.

به سادگی گیاهانی را انتخاب کنید که با سطح تجربه باغبانی شما مطابقت دارند و آنها را در هر کجا که مناسب می دانید نگه دارید.

اگر فضای بیرونی دارید، می توانید با افزودن گیاهان بومی محل زندگی خود، جلو یا حیاط پشتی خود را به فضای سبز تبدیل کنید.

در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، از تکنیک‌های  xeriscaping استفاده کنید. این نوع باغبانی نیازی به آبیاری ندارد.

با فرمت ها و انواع گیاهان مختلف بازی کنید تا بهترین ترتیب را برای فضای خود داشته باشید. انجام تنظیمات در مکانی که زندگی می کنید، گزینه ای عالی برای کسانی است که در خانه کار می کنند یا دسترسی نزدیک به پارک های روباز ندارند.

اگر در دفتر کار می کنید، می توانید فضای سبز را نیز در آنجا ایجاد کنید. گیاهان می توانند روی میز شما بنشینند یا فضاهای کاری را زیبا کنند تا کارکنان همکار بتوانند از آنها لذت ببرند.

همچنین ممکن است محل کار خود را تشویق کنید تا در یک بام سبز یا باغ روی پشت بام سرمایه گذاری کنید. بام های سبز می توانند باعث کاهش استفاده در سیستم های گرمایش و سرمایش، تهویه و تهویه مطبوع شوند و به طور موثر طول عمر آنها را افزایش دهند.

باغ های اجتماعی را می توان در زمین های کم استفاده ایجاد کرد. این می تواند مناطقی را که قبلاً توسط زباله اشغال شده بود یا فقط بایر بودند، زیبا کند.

شهروندان محلی می توانند به پرورش گیاهان، میوه ها و سبزیجات برای آوردن به خانه کمک کنند و مردم را تشویق به خوردن غذاهای تازه و سالم کنند.

باغ ها همچنین می توانند با گرد هم آوردن افراد با علایق مشابه، حس اجتماعی را تقویت کنند. کسانی که اطلاعات کمی در مورد باغبانی دارند، از جوانان تا بزرگسالان، می توانند از طریق کار عملی در مورد آن بیشتر بیاموزند.

در دوران افزایش شهرنشینی، توجه به فضاهای سبز اهمیت بیشتری پیدا می کند. فضاهای سبز مزایای بی شماری مانند بهبود کیفیت هوا، کاهش اثر جزیره گرمایی، بهبود سلامت روانی و جسمی و افزایش تنوع زیستی را به همراه دارند.

با این حال، این مزایا همیشه به طور مساوی توزیع نمی شوند، به ویژه در مناطقی که فضای سبز کمیاب است. با اولویت بندی ایجاد فضای سبز در این مناطق، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که افراد بیشتری به این مزایا دسترسی دارند.

در مجموع، با اولویت‌بندی ایجاد فضاهای سبز در مناطقی که در حال حاضر فاقد آن هستند، می‌توان در جهت توزیع عادلانه‌تر مزایای آن‌ها و ایجاد شهرهای زیست‌پذیر و پایدار برای همه تلاش کرد.

طراحی ایوان سبز

عمدتا بایستی گفته شود که هدف از ایوان سبز، نزدیکی بیشتر به طبیعت و محیط می باشد. اگر ایوان به نحو مناسب و مطلوب طراحی و همچنین گیاهان مناسبی برای آن انتخاب شوند می توان در طول سال یک فستیوال دراز مدت از رنگ های مختلف پدید آورد.

شما نیز میتوانید با طراحی درست ایوان خود، انتخاب درست گل و گیاه، افزودن مبلمان درست، رنگ آمیزی مناسب، افزودن وسایل جانبی مقتضی و… آن را متحول کنید و از آن در طراوت و خنکای دل‌انگیز روزهای بهاری، گرمای دلچسب تابستان، خیال‌انگیزی پاییز و شکوه و رخوت زمستان ‌‌نهایت استفاده را ببرید.

تماس با ما

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

 تلفن:

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/

 



:: برچسب‌ها: گروه معماری و دکوراسیون داخلی ایوان سبز , خصوصیات طراحی فضای سبز , نقش گیاهان در طراحی فضای سبز , طراحی و اجرای محوطه سازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 | نظرات ()