آبسردکن هیتما
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

آب سرد کن

که به عنوان کولر آبی شناخته می شود (اگر فقط برای خنک کردن استفاده شود)، دستگاهی است که با یک واحد تبرید آب را خنک یا گرم می کند. به دلیل دسترسی نزدیک تر به لوله کشی، معمولاً در نزدیکی سرویس بهداشتی قرار می گیرد. یک خط تخلیه نیز از کولر آبی به سیستم فاضلاب ارائه می شود.

تلگراف‌های آب به شکل‌های مختلفی وجود دارند، از دیواری گرفته تا واحدهای ترکیبی پرکننده آب پرکننده بطری، تا واحدهای دو سطحی و فرمت‌های دیگر. آنها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: توزیع کننده آب نقطه استفاده (POU) و توزیع کننده آب بطری. تلگراف‌های آب POU به منبع آب متصل هستند، در حالی که دستگاه‌های پخش‌کننده آب بطری نیاز به تحویل (یا برداشت خود) آب در بطری‌های بزرگ از فروشندگان دارند. دستگاه پخش آب بطری بسته به طراحی مدل می تواند در بالا یا پایین نصب شود.

دستگاه های پخش آب بطری معمولاً از تلگراف های 11 یا 22 لیتری (5 یا 10 گالن) استفاده می کنند که معمولاً در بالای دستگاه یافت می شوند. کولرهای تحت فشار زیرمجموعه ای از دستگاه های توزیع کننده آب هستند که شامل فواره های آب آشامیدنی و دستگاه های آب پخش مستقیم لوله می شود. کولر آبی همچنین ممکن است به یک دستگاه ابتدایی برای خنک نگه داشتن آب اشاره داشته باشد.

 

دیواری / فرورفته

نوع دیواری به منبع آب ساختمان برای تامین مداوم آب و برق برای راه اندازی واحد تبرید برای خنک کردن آب ورودی و به سیستم دفع زباله ساختمان برای دفع آب استفاده نشده متصل است. آبسردکن‌های دیواری اغلب در ساختمان‌های تجاری مانند بیمارستان‌ها، مدارس، شرکت‌ها و سایر امکاناتی که مدیر تأسیسات برای نظارت بر نصب و نگهداری آن حضور دارد، استفاده می‌شود.

در کولرهای دیواری استاندارد که معمولاً به آن آبنما یا آبنما نیز می گویند، یک مخزن کوچک در دستگاه آب سرد را در خود نگه می دارد تا کاربر مجبور نباشد منتظر آب سرد بماند. آب با چرخاندن یا فشار دادن دکمه‌ای روی یک شیر فنری که در بالای دستگاه قرار دارد، تحویل داده می‌شود که پس از رها شدن، آب را قطع می‌کند. برخی از دستگاه ها یک دکمه بزرگ در جلو یا کنار ارائه می دهند. ماشین های جدیدتر ممکن است اصلا دکمه نداشته باشند. در عوض، یک سنسور که تشخیص می دهد کسی نزدیک است و آب را فعال می کند. آب در جریانی که به سمت بالا خم می شود تحویل داده می شود و به کاربر این امکان را می دهد که مستقیماً از بالای جریان آب بنوشد. این دستگاه‌ها معمولاً بدون تصفیه یا فیلتر کردن، آب را مستقیماً از منبع آب شهری توزیع می‌کنند.

آبسردکن های دیواری در انواع مختلفی از مدل های فرورفته گرفته تا مقاوم در برابر پاشش آب، حوض های کانتور بیرون زده از دیوار، طرح های سنتی لبه های مربع گرد، واحدهای ترکیبی پرکننده بطری و کولر آبی، طرح های دو سطحی، با ویژگی های دیگر و گزینه ها. اینها گاهی اوقات برای مطابقت با کدهای محلی، ایالتی یا فدرال نصب می شوند.

 

کولر آبی چگونه کار می کند؟

در جهان ما، گرما می تواند تنها در یک جهت حرکت کند: از دمای بالاتر به دمای پایین تر. بنابراین به نظر می رسد کولرهای آبی در کنار یخچال و کولر با یخ زدن سیالات (هوا و آب) یکی از اساسی ترین قوانین طبیعت را زیر پا می گذارند!

البته این موضوع خلاف واقع است. در واقع، غیرممکن است، اما امروزه این ماشین‌ها در همه جا وجود دارند - در واقع برای برخی ضروری است. پس چه جادویی در پشت آن دیوارهای منحنی فلزی و پلاستیکی پنهان می‌شود که ماشین را قادر می‌سازد به چنین تحولی دست یابد؟

 

اصل کار کولر آبی


اصل کار یک کولر یا یخچال یا تهویه مطبوع بسیار ساده است: جسمی را که می خواهید دمای آن کاهش یابد را به جسم سردتری معرفی کنید تا وقتی گرمای جسم داغ به آن منتقل شود. جسم سردتر، اولی سردتر رندر می شود. به همین ترتیب، آب با آشنایی با سیال حتی سردتر سردتر می شود. گرمای خود را به این سیال سردتر تسلیم می کند، بنابراین خود سردتر می شود. گرما هنوز در تنها جهتی که می تواند حرکت می کند، به این معنی که هیچ قانون اساسی فیزیک نقض نمی شود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که ما میل به آب سرد در دمای اتاق یا حتی دمای پایین تر داریم، به این معنی که این مایع جادویی باید در دمای اتاق بجوشد - در نتیجه گرمای آب را استخراج کند. علاوه بر این، همچنین باید در دمای ناچیز یخ بزند، زیرا برای گرم کردن مجدد باید منجمد شود. در غیر این صورت، هر بار که تمام دستگاه گرم می شود، باید دستگاه را با مایع جادویی بیشتری پر کنید، بنابراین برای استفاده بیشتر غیرقابل استفاده می شود.

مایع جادویی که در دمای بسیار پایین می جوشد و منجمد می شود، مبرد نامیده می شود. به عنوان مثال، یکی از متداول ترین مبردهایی که R22 نام دارد را در نظر بگیرید. در حالی که آب در 100 درجه سانتیگراد می جوشد، R22 در دمای خیره کننده -40.8 درجه سانتیگراد می جوشد! با این حال، مبردها شگفت‌انگیز نیستند زیرا از مایع به بخار می‌جوشند یا در دمای پایین از بخار به مایع متراکم می‌شوند، بلکه به این دلیل که این کار را بسیار سریع و یکپارچه انجام می‌دهند. چگونه و چرا به بحث کنونی ما بی ربط است. حال، بیایید سر خود را در مورد اینکه چگونه اجزای یک کولر آبی از این خاصیت برای خنک کردن آب استفاده می کنند، ببندیم.

فرآیند

آب با پر کردن ظرفی به نام مخزن کولر وارد کولر می شود. این مخزن در واقع یک یخچال کوچک است و به همین دلیل اغلب یخچال بانکی نامیده می شود. مخزن توسط سیم پیچ هایی احاطه شده است که مبرد در آنها جریان دارد.

کولر دارای چهار جزء اصلی است: کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور.

ابتدا گاز مبرد کم فشار و دمای پایین به داخل کمپرسور پمپ می شود. کمپرسور همانطور که از نامش پیداست، گاز را فشرده می کند و در نتیجه فشار آن را افزایش می دهد. کاری که کمپرسور با فشار دادن پیستون روی گاز انجام می دهد، کاهش حجمی است که همان تعداد مولکول قبلاً اشغال کرده بودند. این باعث می شود که آنها با شدت بیشتری با یکدیگر برخورد کنند. این برخوردها باعث افزایش فشار و دمای گاز می شود. دقیقاً به همین دلیل است که وقتی پمپ دوچرخه را به شدت پمپ می کنیم داغتر می شود.

سپس گاز با فشار بالا و دمای بالا به کندانسور منتقل می شود. همانطور که از نام آن پیداست، گاز را متراکم می کند، به این معنی که دمای آن را کاهش می دهد. این امر با ایجاد جریان در سیم پیچ های مداری طولانی حاصل می شود. مساحت لوله ها برای دستیابی به حداکثر تراکم بهینه شده است. از دست دادن گرمای اضافی با دمیدن روی لوله ها با فن حاصل می شود. کندانسور باعث می شود که گاز گرمای خود را از دست بدهد، همانطور که دمیدن روی قهوه داغ شما آن را قابل تحمل تر می کند. گرمای استخراج شده به محیط اطراف تخلیه می شود، به همین دلیل است که پشت یخچال شما همیشه بسیار گرم است.

 

آبسردکن های هیتما


آبسردکن های هیتما از نوع ابسردکن های متصل به منبع از بالا میباشند که شرکت هیتما جهت رفع نقصان دستگاه که عدم امکان تصفیه آب می باشد، منبع تسویه آب هیتما را تولید کرده است. این منبع در بالای دستگاه قرار میگیرد و پس از 5 مرحله تصفیه که شامل فیلترهای کربنی و سرامیکی می باشد ،آب وارد دستگاه می شود.

نوع دیگر تقسیم بندی آبسردکن ها، بر اساس تعداد شیر آنها می باشد

آبسردکن 2 شیر

دارای دو شیر خروجی آب می باشد
شیر خروجی آب سرد: آب پس از ورود به دستگاه و ورود به سیکل تبرید، دمای آن تا 4 درجه سلسیوس کاهش می یابد و از شیر سرد خارج می شود .

شیر خروجی آب داغ: آب پس از ورود به دستگاه وارد منبعی می شود که داخل آن منبع المنت قرار دارد، دمای آب پس از تماس با المنت تا 98 درجه سلسیوس بالا می رود و از خروجی آب گرم خارج می شود.

نکته: آبسردکن های هیتما، بر روی شیر آب گرم مجهز به قفل کودک، جهت ایمنی بیشتر مصرف کنندگان می باشد.

آبسردکن های 3 شیر

در این نوع آبسردکن ها علاوه بر شیر آب گرم و سرد ، شیر آب معمولی نیز وجود دارد.
در شیر آب معمولی، آب پس از ورود به سیستم بدون آنکه وارد بخشی بشود و بدون هیچ تغییری از این شیر خارج می شود.

علت وجودی این شیر آن است که گاهی اوقات مصرف کننده محترم نیاز به آب با دمای معمولی دارد. که در این نوع آبسردکن ها امکان آن فراهم است.

نوع دیگر تقسیم بندی آبسردکن ها از لحاظ وجود یخچال است

آبسردکن های یخچالدار
آبسردکن های بدون یخچال





:: برچسب‌ها: خنک کردن آب , سیکل تبرید , داشتن قفل کودک , رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: